Volvo 340 GL special


Autogegevens:
Merk:VolvoModeljaar:1992
Type:340 GLMotorcode:B14.4E
Uitvoering:specialMotorinhoud:1397 cc
Kleur:donkergrijs metallicBrandstof:Benzine
Kleurcode:-Carosserie:5 deurs hatchback
Interieurcode:-Transmissie:CVT
Opmerkingen:
Deze 340 is jarenlang de dagelijkse auto van mijn vader geweest. Bij de aanschaf in 2011 was het al een sloopredder die we kochten met de bedoeling om als tijdelijk werkpaard tot het onvermijdelijke einde af te rijden. Al bij aanschaf was de auto rondom goed voorzien van deuken en opvallend rustieke roestgaten in motorkap, deuren en voorscherm. Hier was dus niks aan verloren... Toch bleek telkens bij de APK dat er eigenlijk niet veel mis was aan de auto. De roestgaten aan de bovenkant waren dmv roestomzetter en blanke tectyl tot stilstand gebracht en aan de bodem viel het laswerk steeds erg mee.

Toen we hem kochten was er -zoals gebruikelijk- het een en ander mis met de vacuümregeling van de variomatic, wat een veel te hoog toerental veroorzaakte. Bovendien was de einddemper lek (en doordat de auto verder alleen een katalysator heeft klonk het daardoor erg sportief!). Deze defecten waren snel op te lossen en het was daarna een redelijk fijne auto om mee te rijden. Optisch was het altijd drama. De auto heeft jarenlang bekend gestaan als "het wrak van de club". Mechanisch heeft ie het echter erg goed gedaan:

Gekocht bij tellerstand 85.000 km
Bij 173.000 km zijn de originele riemen vervangen:
http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=9420

Bij 178.000 km is ook nog even de koppeling vervangen

Bij ca 187.000 km is er helaas door eigen toedoen nog een iets grotere deuk in de auto gekomen en was het wel definitief einde verhaal. We hebben de variomatic en de koppeling er onderuit gehaald en de auto naar zijn laatste rustplaats gesleept... RIP DR-PN-85....

Foto's:

Naar het Fotoalbum
Sponsors  |  Gebruiksaanwijzing  |  Credits & Copyright